ככל שאתם מתאפקים יותר, כך האורגזמה יכולה להיות אינטנסיבית יותר.

הרבה דיו נשפך בניסיון לחוות אורגזמות גדולות יותר, טובות יותר, עם טיפים החל מכיסויי עיניים, יותר משחק מקדים ועד סופגנייה על הפין. עם זאת, לעתים קרובות מתעלמים מההטכניקה הפשוטה והיעילה להפליא המכונה 'על הקצה', או אדג'ינג.

מה זה 'על הקצה'?

'על הקצה' היא טכניקה להביא את עצמכם (או אחרים, או את כולכם יחד) אל סף האורגזמה – הקצה, אם תרצו – ואז לסגת. עשו זאת מספיק פעמים והגוף שלכם יהפוך לעצב תחושה ענק פועם, והאורגזמה שלכם תהיה הרבה יותר אינטנסיבית ועוצמתית.

אדג'ינג ידועה גם בתור "אימון אורגזמה" ו"הכחשת אורגזמה". היא גם משמשת כטכניקה כדי לעזור לגברים להשיג שליטה טובה יותר על השפיכה שלהם. ובתפקיד זה, היא נקראת לפעמים "שיטת עצור והתחל".

עובדה מהנה! כדי לעשות את הדברים קצת יותר מבלבלים, משחק אדג', שאין לו שום קשר לקצה, הוא מונח BDSM הכולל לקחת מישהו לקצה הפסיכולוגי שלו. פעילויות משחק קצה משתנות מאוד, אך הן לרוב טאבו עמוק, אינטנסיבי, רגשי, מדי פעם אלים, אך גם אירוטי מאוד. (דוגמה אחת היא משחק נשימה (חנק אירוטי), המגביל את אספקת החמצן של האדם). לכל אדם יש יתרון שונה, כך שמשחק הקצה של כל אחד יהיה שונה. אבל, זה נושא אחר לפעם אחרת.

למה אדג'ינג מרגיש טוב?

אורגזמות טובות יותר אינן מספיקות לכם? בסדר גמור. הנה עוד יתרונות.

עבור גברים, המשיכה של ההגעה לאורגזמה היא לעתים קרובות מיועדת כדי שמפגשים מיניים יימשכו זמן רב יותר. אי הגעה לאורגזמה גם אומרת שאין צורך בהפסקה ארוכה, אז הגבר פחות צפוי להירדם על בת הזוג שלו.

טכניקת אדג'ינג מושכת אנשים מכיוון שהיא מאפשרת להם להישאר במצב של עוררות מינית מוגברת. בניית העוררות בדרך זו מאפשרת גם לנשים זמן להתחמם, ומגדילה את הסיכויים שתהיה להן אורגזמה משלהן.

איך משתמשים ב'על הקצה' עם BDSM?

אם כבר מדברים על קינקיות, דומיננטיים וכנועים מתרגלים גם את הטכניקה, אם כי על ידי הוספת אלמנט נוסף של שליטה פסיכולוגית או פיזית לתרגול של עיכוב או מניעה מוחלטת של אורגזמה מעצמם או מבן זוגם. הגירוי המוגבר עדיין חל, אבל עם טוויסט של כוחנות כדי להגביר את הכיף.

עבור דומיננטיים, 'על הקצה' של בן זוג יכול להגביר את תחושות הכוח והשליטה שלהם – אבל זה עובד גם הפוך. דומיננטים שרוצים לבחון את השליטה שיש להם על הגוף והרצון שלהם עצמם, עשויים לתרגל אדג'ינג. עבור כנועים, טכניקה זו יכולה להגביר את תחושות הכניעה בהסכמה.

אם ניקח צעד קדימה, מ'על הקצה' אל הכחשה מוחלטת של אורגזמה, זה יכול לשמש את הדומיננטיים כדי להגביר את הסובלנות של הכנועים לסוגים מסוימים של גירוי, לפעול כעינוי ארוטי (חגורות צניעות, כלובי זין, חפתים וכו'), ואפילו לגרום למישהו לגמור לפי דרישה, וזה לא רק טריק מסיבות מהנה.

כמה זמן צריך לעשות אדג'ינג לפני האורגזמה?

זה תלוי בכם.

אם אין לכם בן זוג דומיננטי מיומן לרשותכם, תוכלו לתרגל בעצמכם באמצעות אוננות. הכרת הגוף שלכם וכיצד הוא מגיב לתחושות, לחץ ומקצבים עוזרת מאוד לא רק לאדג'ינג, אלא לכל פעילות מינית.

הגישה הבסיסית לאדג'ינג כוללת אוננות עד שאתם מרגישים שאולי תגמרו, ואז עצירה לתקופה קצרה, אבל לא לכל כך הרבה זמן שלא תאבדו עניין ותתחילו להיכנס לאינסטגרם. עשו את זה כמה פעמים וראו איך זה גורם לכם להרגיש, לא רק את איברי המין שלכם, אלא את כל הגוף שלכם. ככל שתתרגלו יותר, כך תוכלו להמשיך להתקדם יותר עם זמן, והשחרור בסופו של דבר הופך לנפיץ יותר.

לגברים, שיטה נוספת שכדאי לנסות היא שיטת ה"סחיטה". זה כרוך בהתקרבות לקצה, ואז כשהם עומדים להגיע לאורגזמה, עוצרים וסוחטים את קצה הפין למשך כ-30 שניות, ואז מתחילים את ההצטברות שוב.

האם טכניקת 'על הקצה' טובה בשבילכם?

אין שום מדע מוצק המצביע על כך שיש לשיטה הזו יתרונות בריאותיים חיוביים. אבל, אנחנו חיים בתרבות ממוקדת אורגזמה, ולמרות שאין שום בעיה להגיע אליה – ולעשות את זה ביעילות – העובדה שאנחנו ממוקדי מטרה במקום ממוקדי עונג יכולה לייצר הרבה חרדה, בושה, ולא להזכיר, אורגזמות מזויפות. זה תורם למספר הגבוה של אנשים שהם אנאורגזמים (מישהו שמתקשה מאוד להגיע לאורגזמה), או שמעולם לא חוו אורגזמה (10-15% מהנשים הבוגרות לא הגיעו לאורגזמה, לפי מחקר). על ידי הורדת אורגזמות מהשולחן, אפילו לפרק זמן קצר, אנו משחררים את עצמנו מהעומס והחובה להגיע אליהן ובמקום זאת יכולים להתמקד בהנאה, שובבות ובהתענגות על התגובות האירוטיות של גופנו כאילו שהיינו אוכלים ארוחה מרובת מנות.